PromocjaOpon

 

wyszukiwanie zaawansowane
» » Opony do miejskiego SUV-a wg. Szwedów.
0123
0

Ranking opon

Ranking opon. Opony zimowe - 2017/2018

  • Dębica Frigo HP2
  • Continental ContiWinterContact TS 860
  • Nokian WR D4
  • Goodyear UltraGrip 9
  • Barum Polaris 3
  • Michelin Alpin 5
  • Pirelli Cinturato Winter
  • Dunlop SP Winter Sport 5
  • Hankook i * cept W452 RS2
  • Uniroyal MS Plus 77

Ostatnie aktualności

  • Opony Michelin Agilis Cross Climate

    Promocja Opon Opony. Całoroczne opony Michelin Agilis CrossClimate opracowane z myślą o samochodach dostawczych, czyli letnia opona z homologacją zimową wykonana z nowoczesnej mieszanki gumy i posiadająca unikalny bieżnik mający zapewnić bezpieczeństwo przez cały rok.
  • Opony BFGoodrich Mud-Terrain T/A KM3

    Promocja Opon Opony. W Japonii już są ! Na naszym rynku, być może pojawią się w niedługim czasie najnowsze błotno terenowe opony BFGoodrich Mud Terrain T/A KM3 mające zapewnić kierowcom niespotykaną dotąd wśród opon tego producenta trwałość i wydajność w terenie.
  • Jakie opony letnie w rozmiarze 225/40 R18?

    Promocja Opon Opony. W teście magazynu EVO doskonałe zarówno w testach subiektywnych, jak i obiektywnych letnie opony Michelin wygrały z najszybszymi zarówno w suchych, jak i mokrych nawierzchniach oponami Pirellii oraz najnowszymi oponami Continental Premium Contact 6.
  • Opony Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 SUV

    Promocja Opon Opony. Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 SUV. Nowa ultra-wydajna letnia opona specjalnie zaprojektowana dla samochodów typu SUV, która ma zapewnić nie tylko krótsze drogi hamowania i optymalną kontrolę podczas jazdy, lecz również komfort i wysokie przebiegi.
  • Szok! Opony Goodyear z gwarancją na ponad 136 000 km!

    Promocja Opon Opony. Na niedawno zakończonej konferencji producent opon Goodyear Tire & Rubber Co. zaprezentował nowe opony Assurance MaxLife, które to jako pierwsze oferują niezwykle długą gwarancją zużycia bieżnika wynoszącą aż 85 000 mil.
  • Goodyear EfficientGrip Comfort - światowa premiera

    Promocja Opon Opony. W dniu dzisiejszym na prestiżowych targach Tokio Auto Salon 2018 organizowanych w w Makuhari Messe - International Exhibition Hall odbyła się światowa premiera najnowszej letniej opony klasy premium Goodyear EfficientGrip Comfort.

Opony do miejskiego SUV-a wg. Szwedów.

 Jakie opony wybrać do SUV-a? Odpowiedzi na to pytanie postanowili udzielić specjaliści szwedzkiego magazynu Vi Bilägare (5/2017) biorąc do oceny pięć modeli opon letnich w rozmiarze 235/50 R18, które poruszać się mają po drogach publicznych a nie w terenie. Stąd też podstawowym kryterium wyboru i późniejszej oceny opony była jej przyczepność na miejskiej drodze.

 Najnowszy test szwedów stanowi odpowiedź na systematycznie rosnący popyt na opony większych rozmiarów przeznaczonych do sportowo-użytkowych pojazdów łączących w sobie zarówno cechy luksusowego samochodu osobowego jak i ascetycznego, lecz sprawnego poza drogami terenowego. Samochody typu SUV charakteryzują się większym od konwencjonalnych samochodów ciężarem i przesuniętym w górę środkiem ciężkości niekorzystnie wpływające na ich osiągi. Wymagają więc nie tylko opon o większych rozmiarach, lecz również opon zwiększonej wytrzymałości, większej sztywności ścian bocznych oraz trwałości dzięki czemu mają zapewnić większa stabilność i bezpieczeństwo poruszającego się samochodu po drodze. Ułatwieniem w szwedzkim teście była eliminacja parametrów trakcji w terenie, jak np. przyczepność i wydajność w piasku czy żwirze, które to wymagają od opony elementów konstrukcyjnych i materiałowych obniżających właściwości opony na drodze.
 

alt

Wybrane parametry uzyskane w teście przeprowadzonym przez specjalistów Vi Bilägare:
 

miejsce w teście 1 2 3 4 5
model opony Continental PremiumContact 6 Nokian Hakka Black Hankook Ventus S1 evo2 SUV K117A Dunlop SP QuattroMaxx Nexen N'Fera RU1
Hamowanie na mokrej nawierzchni ze 100 km/h,  głębokość warstwy wodnej 1 mm 46,5 43,1 46,6 47,4 49,6
Hamowanie na suchej nawierzchni ze 100 km/h 35,8 36,9 37,5 37,3 38,3
Współczynnik oporu toczenia 0,698 0,851 0,866 0,991 0,918
Zużycie paliwa przy 110 km/h, l/100 km 0,96 9,02 8,88 0,97 8,87
Odporność na aquaplaning
Szybkość utraty przyczepności w km/h głębokość warstwy wodnej 8 mm
89,7 92,1 94,3 91,7 90,8
Ocena końcowa max 100 87 85 83 68 61


 Jak widać z powyższej tabeli w teście zwyciężyły stanowiące odniesienie do pozostałych letnie opony Continental PremiumContact 6 osiągając 87 punktów ze 100 możliwych. Wysoka nota to zasługa bardzo dobrego prowadzenia i bezpiecznych zachowania na granicy przyczepności na suchej nawierzchni oraz dobrego prowadzenia na mokrej nawierzchni, jednak ustępującego oponie Nokian. Utrata punktów to zasługa niestety najsłabszego wyniku w zakresie odporności na aquaplaning oraz wysokiego poziomu hałasu podczas toczenia.

 Kolejne opony Nokian Hakka Black wg. testujących wykazały się krótką drogę hamowania, doskonałą trakcją oraz ogólnie najlepszymi wynikami na nawierzchniach mokrych przy dobrym prowadzeniu na nawierzchniach suchych. Ich zaletą jest również szybka reakcja i przewidywalne zachowanie na granicy przyczepności w każdych warunkach niestety przy najwyższym zużyciu paliwa i również najwyższej cenie w Szwecji.
 

alt


 Trzecie w tym zestawieniu opony Hankook Ventus S1 evo2 SUV K117A nie wykazują szczególnych niedociągnięć. Ich zaletą jest najwyższa, wśród badanych opon odporność na aquaplanig oraz dobra kontrola i przewidywalne zachowanie na suchych jak i mokrych nawierzchniach. Ponadto nie wykazują się nieprzewidywalnym zachowaniem pod obciążeniem oferując dodatkowo niskie zużycie paliwa i najwyższy poziom komfortu.
 

alt


 Niestety opony Dunlop SP QuattroMaxx wykazały w teście skłonność do nagłej utraty przyczepności tak na nawierzchniach suchych jak i mokrych. Według testujących opony szybko reagują na ruchy kierownicą jednak mogą się zachowywać nieprzewidywalnie oferując ponadto najmniejsze stabilność boczną na mokrej nawierzchni pokonując kołowy tor o średnicy 55m pokryty powierzchnią wody o głębokości 1mm w czasie 12,63 s (Pozostali: opony Continental 12,16 - opony Nokian 12,27 - opony Hankook 12,32 - opony Nexen 12,51).

 Dostosowane do specyficznych wymagań Porsche opony Nexen N'Fera RU1 posiadają homologację NO w modelu Cayenne. Natomiast zastosowane w teście opony nie posiadające jej wykazały się niskim poziomem hałasu oraz możliwością uzyskania w testowanym samochodzie najniższego zużycia paliwa, lecz niestety długimi dystansami hamowania tak na mokrych jak i suchych nawierzchniach oraz nie wystarczająco dobrą sterownością na zakrętach podczas jazdy na mokrych nawierzchniach. Co w efekcie końcowym spowodowało uzyskanie w sumie 61 punktów i 5-tej pozycji w teście.

  Testy opon przeprowadzone zostały na samochodzie VW Tiguan 2,0 TSI z napędem przednim i wyposażonym w skrzynie manualną. Pomiary na torze Uvalde Proving Grounds (Texas, USA) należącym do Continental Tire odbywały się w temperaturze pomiędzy 18-24 stopni na suchym asfalcie oraz 10-12 stopni na asfalcie mokrym.

Po szczegóły odsyłamy do szwedzkiego magazynu  Vi Bilägare (5/2017) stanowiącego źródło tych informacji.

    Continental
PremiumContact 6
 
Nokian
Hakka Black
 
Hankook
Ventus S1 evo2 SUV K117A
 
Dunlop
SP QuattroMaxx
 
Nexen
N'Fera RU1
 
  MAX punktów punktów punktów punktów punktów
Hamowanie na mokrej nawierzchni 15 12 15 12 9 6
Boczna stabilność na mokrej nawierzchni 10 10 8 8 6 6
Kierowanie na mokrej nawierzchni 15 15 15 12 9 6
Aquaplaning 10 6 8 10 8 8
Hamowanie na nawierzchni suchej 10 10 8 8 8 6
Kierowanie na suchej 10 10 8 8 8 6
Opór toczenia 10 10 8 8 4 6
Zużycie paliwa 5 4 3 5 4 5
Hałas 5 4 4 4 4 4
Komfort 10 6 8 8 8 8
Suma punktów 100 87 85 83 68 61

Promocja Opon Opony

Komentarze (0)

Przejdź do strony głównej
  • opony Continental
Oprogramowanie sklepu shopGold.pl